lördag 19 mars 2011

Dharma

tårarna bara rinner ner för min kind.
tankarna far omkring som aldrig förr uppe i huvudet.
kunde jag funnits där för dig mer?
kunde jag ha gjort något för dig?
vi pratade ju samma kväll.
precis innan.
du skulle ju gå till bussen och åka till din pojkvän.
vad var det som ändrade allt?
jag önskar jag kunde fråga dig alla saker och att du kunde svara,
men det går inte.
kommer aldrig få höra ditt underbara skratt igen.
aldrig se ditt fina leende och dina vackra ögon.
aldrig höra ditt pepptalk.
Vi peppade ju varandra så mycket.

kommer ihåg när vi låg inne tillsammans,
vi satt i ditt rum och spelade kort och lyssnade på musik,.
sen blev du inflyttad till mitt rum för vi kom så bra överrens.
där satt vi mittemot varandra och knöt armband.
skickade rakbladet mellan varandra så vi kunde skära av trådarna.
vi fick ju inte ha det, men vi smög.
Du och jag.
älskade vän.
vad ska jag ta mig till utan dig?
du var mitt solsken i mörkret.
hur ska jag klara det här utan dig?

jag saknar och älskar dig så jävla mycket.
du kommer alltid finnas i mina tankar, Dharma!

med kärlek,
din em.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar