måndag 7 mars 2011

som en blixt från klar himmel.

Som ett oväntat åskmoln slog det ner.
som om någon sparkade undan benen på mig.
allt rasade.
allt jag trodde jag visste försvann.
jag vet inget längre.
känner mig tom.
ensam.
förvirrad.
galen.
allt bara vändes uppochned.
overkligt.
det kan inte vara sant.
mina tankar flyger omkring.
ser allt framför mig igen.
dagen då du föll..
då föll jag med.
jag ramlade ihop.
skrek.
grät.
tappade andan.
jag bara skrek.
skrek så rösten försvann.
panik.
folk överallt.
jag skrek igen.
folk puttade undan mig.
jag ville bara vara med dig.
hjälpa dig.
torka blodet från din mun.
torka tårarna från din kind.
torka bort tandresterna från dina läppar.
jag ville bara hjälpa dig.
ville dig inget ont.
folk fattade inte.
jag fattade.
jag tror du förstod också. 
jag älskar dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar