måndag 13 juni 2011

131.

rastlösheten tär på mig.
har varit ledig idag.
imorgon också!
varför får jag sån ångest när jag är ledig?
känner mig okompetent och värdelös.
samma när jag jobbar iofs.
känner att jag inte har samma kompetens som mina kollegor.
ändå gör jag ett bra pedagogiskt jobb säger dom.
dom är tacksamma att jag finns där.
ändå känner jag mig värdelös.
fan.
jävla huvud.
jävla kropp.
jävla allt.

självskadetankarna är på topp.
har tänkt massor i flera dagar.
det är jobbigt.
de kommer bara närmare och närmare.
viljan att skada mig själv.
känner mig så jävla less och skiten.
orkar inte med mera.
tankarna äter upp mig.

varför kan jag inte bara få vara skadefri?
både i tanke och handling.
i handling har jag ju klarat mig jättelänge, men inte i tanken.
tanken är där hela tiden.
hela jävla tiden nu det senaste.
fan.
fan.
fan.
jävla skit säger jag bara!
måste kämpa.

klarar mig iaf utan droger och alkohol nu.
helt fantastiskt.
det är inte alls så jobbigt som jag trodde.
skönt det iaf.
skönt att något går som det ska.
att inte allt skiter sig på en och samma gång.
hejja.

nu pallar jag fan inte skriva mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar