måndag 25 april 2011

113.

sitter här ute på "Hiltons" veranda i solen och sippar på en kopp kaffe.
livet känns helt underbart när man är här ute i Nettebo.
Har klarat mig ifrån alkohol i 8 dagar nu och drogerna ca 3 veckor.
det känns inget annat än UNDERBART!!
känner mig stolt och är villig att förändra min livssituation.
:)
Bra va?
Sen får folk tycka vad dom vill om hur allt sköts, vet att det inte riktigt är för min fördel, men jag orkar inte tjafsa med jobbet och företagshälsovården.
Ska iaf ta ett möte med min jurist och företagshälsovården + jobbet om att inte äta antabus under tiden jag pluggar.
Då har jag ju faktiskt inget med dom att göra och borde således inte heller behöva förnedras genom att äta antabus i onödan.
Då jag vet att jag inte har några som helst alkoholproblem så känns det förnedrande, men jag är villig att göra det så länge det är prat om att jag ska gå tillbaks till förskolan.
Annars inte.
Varför ska inte jag kunna få avnjuta en kall öl ute på sommaren utan att bli sjuk?
Nej, det går jag bara inte med på.
Jag är ingen alkoholist, mina taskiga levervärden kan bero på mycket annat, som t ex mina mediciner, leversjukdom osv, men inte pga mina alkoholvanor, det är jag säker på!
Men vi får se vid nästa leverprov om det  har förändrats någonting eller om det ser likadant ut.
För min fördel hoppas jag nästan att det ser likadant ut.

Nog om det.
Vi har hunnit med att spendera en hel del tid i solen, så nu är fräknarna framme igen som dom ska och näsan är röd! :)
Jag gillar't!
När jag kommer hem så hoppas jag på svar från skolan jag tänkt plugga på.
Hoppas verkligen jag kan börja nu i maj, annars blir det inte plugg förens i augusti och då vet jag inte hur allt blir.
Lär inte få komma tillbaks förens mitt system är helt rent från THC och det som de flesta vet kan ju ta ett tag då det lagras i fettvävnaderna. Dum jävla idé att missbruka. Men jag skyller mitt dåliga omdöme på sjukdom och stress, vad mer kan jag säga? Jag var inte i mitt sinnesfulla bruk. Dock är jag det nu.
:)

annars då..
ja, annars har det varit rätt mycket ångest det senaste dagarna, trots nettebo vistelse.
tror det beror på all förändring i livet som skett nu under de senaste månaderna.
Pelles och Dharmas bortgång, flytten hem till stugan, antabus och drogtester.
tror det har mycket med det att göra, men försöker att inte tänka så mycket på det.
Försöker njuta av livet och se det fina i det.
Lära mig av min terapeut och anamma DBTn i mitt liv.
:)

Glada tankar och njuta av våren och livet, det tror jag på nu!


2 kommentarer:

  1. tycker du ska käka antabus även fast det känns sämst men bara under tiden du ska bli ren. på sommaren blir man full , när man är full kan man bli lessen och vilja en själv eller andra illa, och när man är full är aldrig en fet långt borta. tror alla har alkoholmissbruk då en öl blir väldigt lätt fler och så bli man sur på sin käraste för att bärsen helt plötsligt är slut. /lisfis

    SvaraRadera
  2. Prova alkoholfria öl, om det är smaken av en kall öl en varm sommardag du är ute efter. :-)

    SvaraRadera