fredag 8 april 2011

91.

nu har jag och lövis precis ätit frukost.
köttbullemacka och kaffe för mig.
köttbullemacka och te för lövis.
:)
gott som fan.

sitter och kollar runt lite på apotekets hemsida efter fästingmedel till våra 3 katter här hemma.
eftersom iaf en av katterna redan har haft 4st (äckliga) fästingar på sig så vill jag skona dem från dessa blodsugare nu i sommar.
hittade Frontline för katter som kostar 212kr.

det är en lösning som man droppar i nacken på katten, så förhindrar det fästingar, loppor och löss.
Mycket prisvärt om du frågar mig!
Vet ju inte än av egen erfarenhet om den funkar, men jag har hört många kollegor som har använt just Frontline till sina husdjur och det ska ha varit väldigt effektivt.

Nu ska vi slänga upp katterna ur deras sömnkoma och gå ut på en promenad!
hörs senare!

fred & kärlek
em.

2 kommentarer:

  1. Kikade lite på sånt där förra året, är det inte en massa kemikalier i? Man får ju tänka på att dom slickar i sig det.. fast testade ett halsband som tydligen skulle vara naturligt och det funkade inte alls..

    SvaraRadera
  2. hmm, jag vet faktiskt inte.. jag vet bara att kollegor till mig har testat och frontline har funkat jättebra!:)

    SvaraRadera