onsdag 20 april 2011

sitter och lyssnar på peppande musik.
vill inte börja gråta mitt i allt.
saknar så mycket idag så det värker i hela kroppen.
saknar dharma, saknar pelle, saknar micke, saknar alla som är borta!

vet ibland inte vart jag ska ta vägen med all ångest och all saknad.
den lär väl försvinna med tiden.


just nu sitter jag och kollar olika NA-möten som jag har tänkt börja på,
för att äntligen få slut på mitt missbruk.
Jag vill vara den som bestämmer över mig, inte drogerna.
det håller inte längre.
Vissa vänner stöttar mig till 1000%, andra inte..
men jag tar hjälpen av dom som faktiskt vill mitt bäst!
:)

jag vill bli ren både från alkoholen och från canabis, så de finns liksom inga andra utvägar känner jag nu.
Det är nu eller aldrig och jag håller på Nu.
Finns ingen idé att ljuga och stoppa saker under bordet längre, nu är jag fri från det och kommer förhoppningsvis bli en bättre människa av det här. Starkare och ner självförtroende!

Sen får folk tycka vad dom vill om mina val, det är trots allt mitt liv och mina val, mina uppförsbackar, inte era!
jag kämpar och tar den hjälpen jag känner att jag behöver. :)

Jag tycker att jag är rätt stark faktiskt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar